zondag 10 november 2013

Opdracht 1, het resultaat.

2 Weken geleden heb ik mijzelf een opdracht gegeven op deze blog, om mijn ceativiteit gaande te houden. Stiekem was het ook een oproep naar andere vastgelopen creatievelingen om deze zo te prikkelen en aan de slag te krijgen.
Het leuke is dat dit is gelukt en het zelfs opgestuurd zijn met foto en uitleg.

Hieronder vind je de resultaten van mijn werkstukken en van diverse andere creatieve mensen.

De opdracht was IETS maken met het materiaal: krijt en het thema: ruimte.



Ingezonden door Martje:


De aarde gevangen in de ruimte!

  
 
Saladeschaaltje ( UFO) gevuld met brokjes stoepkrijt in de bodem en in de deksel. Keukenzout gekleurd met stoepkrijt. Het op elkaar plakken was de grootste uitdaging en ook niet helemaal goed verlopen.

 



Ingezonden door Henrike:






Mijn praktische oplossing voor een kleine ruimte: kisten van de Ikea, schoolbordverf en een krijtje (zie foto 1,2)
Voor een spreekbeurt van mijn zoon op de basisschool (krijtje, even ruim denken) over ons zonnestelsel, maakten we samen deze creatie van piepschuimbollen (ruimte) (foto 3,4)
 
 
 
Ingezonden door Ine en Susan:

 

 
Mobiel van krijtraketten
 
 
 
 
Van L=
 
 
Zoals vroeger op school.
Vormen uitknippen, de randen inkrijten met pastelkrijt en dat met je vinger op een vel papier eraf wrijven.
 
 
 
 
Of, een vel inkleuren met met verschillende kleuren vetkrijt, deze voorzien van een zwarte laag vetkrijt. (had zwarter gemogen) en dan een tekening erin krassen.
 
 
 
Bij dit werk, heb ik vetkrijtjes aan een plank boven een wit vel gehangen en verhit met een föhn.
Je krijgt hier kaarsvetachtige spetters van ( pas op je kleren, want het wiebelt nogal). Dit resultaat alleen, vond ik wat saai. Samen met mijn kinderen gekeken wat voor een buitenaartse wezens we in de spetters zagen en deze opgeleukt met armen, benen, zenders en andere bijzondere attributen.
We hebben er een soort planeet van gemaakt.





Een afgevallen stukje krijt werd een luchtruim mobiel.
 
 
Zo de eerste opdracht zit erop.
Ik vond het erg leuk om te doen en vooral dat anderen met me mee hebben gedaan. Ik zou zeggen zegt het voort en morgen volgt een nieuwe opdracht.
 
Spannend! Wat zal het worden............?
 


 



 

2 opmerkingen:

Van L= zei

Ik vond het erg leuk dat jullie met me hebben meegedaan! Wat een verschillende resultaten. Zo zie je maar hoe iedereen zijn eigen gedachtengang heeft en dat het ook niet altijd heel erg ingewikkeld hoeft te zijn. bedankt, groet L=

Anoniem zei

Wat een leuke kunstwerken zijn er gemaakt! Nu weer brainstormen over het volgende project ... wij zijn er bij :-)
Groeten, Ine

Een reactie posten