dinsdag 23 december 2014

Oh ja, kerst en kaarten

Wat ik lastig vind van de december maand is dat je van het ene feest in het andere rolt.
Heb je Sint net uitgezwaaid, moet er al weer een kerstboom komen. Nou, eerst maar een weekje bijkomen van, cadeau's kopen en surprises maken. Het eerste jaar dat onze jongste niet meer in de Goed heilig man geloofd. Aan de ene kant jammer, maar ook een stuk rustiger. Dit jaar dus lootjes getrokken en surprises gemaakt en een gezellige pakjesavond gevierd met uren van plezier.
Ja, ik weet het is al weer een paar weken geleden, maar ja het kwam er niet van om een berichtje te schrijven. ( sorry, geen inspiratie en ook een beetje geen zin)

Maar goed. Op naar de kerst. Elk jaar neem ik me voor om op tijd te beginnen met kerstkaarten maken en leuke dingen voor in huis. Toch komt de inspiratie meestal pas in de laatste week voor kerst, dus zijn de kaarten meestal of net op tijd, of te laat de deur uit en is de versiering van het huis klaar als het kerst is. De kaarten zijn op de bus, dus hierbij een beeld van wat ik dit jaar gemaakt heb.
Het idee van hoe ik het ging maken kwam van mijn favoriete Blogster, Alisa Burke. Van haar had ik dit blogje gelezen over mono printen d.m.v. plastic zakjes. Heel toegankelijk en makkelijk te doen, dus
terwijl ik met Anja, een vriendin van mij, een creatieve ochtend had gepland, ben ik begonnen.

Wat heb je nodig:

- stevig papier
- acrylverf ( mag ook plakkaat)
- stevig plastic zakje (zip zakje)
- penselen
- lino roller ( of deegroller)
- evt. wattenstaafjes
- evt. bubbeltjes plastic


Met een penseel heb ik verf op het zakje aangebracht en deze afgedrukt d.m.v. de lino roller. Voordeel van het doorschijnende zakje is dat je ziet waar je de afdruk maakt. Zo kan je verschillende lagen over elkaar afdrukken en eindigen met bijvoorbeeld een zwart accent als in mijn geval een rendier of stippen van bubbeltjes plastic.








Om het afdrukken wat makkelijker te maken, heb ik een groot vel papier genomen en deze later naar kaart formaat gesneden. Hierbij had ik allemaal strookjes bedrukt papier over en deze heb ik weer gebruikt om daar een kunstige kerstboom kaart van te maken.

Pffff, het zit er weer op. Alles op de post. Op naar de kerstdagen.

Fijne kerst en alvast een mooi 2015 gewenst.
x L=

(Misschien volgt er dit jaar nog een blogje, maar dan heb ik het vast gezegd.)










Geen opmerkingen:

Een reactie posten