woensdag 2 april 2014

Opdracht 4, het resultaat?

Eindelijk een bericht over het resultaat van opdracht 4.
Er zat van alles in mijn hoofd om te gaan maken. Maar ja, in je hoofd lukt alles dus ging ik met mijn plannen aan de slag.
Zoals je in de opdracht kan lezen, was het thema, vroeger en het materiaal kralen.
Nu had ik verzonnen om van klei zelf kralen te maken. Hiervoor heb ik Fimo klei genomen en daar wat verschillende modellen van gemaakt. Kralen en hangers.


Op internet heb ik gezocht naar mooie oude foto's van actrices van vroeger.
Deze wilde ik met verschillende technieken op de kralen/hangers gaan maken.

Op de grote hanger heb ik eerst een laagje witte verf gesmeerd en verschillende foto's eerst in water nat gemaakt en toen in de nog natte witte verf geplakt.


Tja, wat zal ik ervan zeggen? 
De bedoeling was om hem nog af te lakken, maar dit vond ik al niets dus einde verhaal.

Op een andere kraal heb ik geprobeerd met een transfertechniek een afbeelding over te brengen. Ook dat is mislukt. Faal, zou mijn zoon zeggen.

Verder had ik nog verzonnen om hangers te maken van krimp plastic (Krimpie Dinkie). Vroeger hebben we daar regelmatig dingen van gemaakt, toen ging dat goed! 
Een leuke afbeelding van Marilyn Monroe en een foto van vroeger van mijzelf uitgezocht en op het krimp plastic geprint. 


Hierna de oven in.


Het plastic trok krommer en krommer en kreeg het niet meer recht. Waarschijnlijk heb ik het te lang in de oven laten zitten en later kwam ik er ook achter dat je speciale krimpfolie hebt om op te printen. Uit frustratie heb ik ze in de prullenbak gegooid en vergeten er een foto van te maken, sorry.

Resultaat van mijn kant dus bij deze opdracht? Geen!
Nu had ik mijzelf op de speciale uitgave, Do It Yourself van Flow, getrakteerd, waarbij ze in het voorwoord schrijven dat creativiteit om het doen moet gaan en niet om het resultaat. Dingen gaan nu eenmaal niet altijd zoals je dat bedacht hebt.
Dit vond ik een waar woord!


Mijn moeder had ook nog een foto opgestuurd.
Vroeger maakten wij op verjaardagspartijen leuke armbanden en kettingen en dit zijn nog de kralen van toen.



En om niet helemaal met lege handen aan te komen heb ik hier nog een foto van een ketting die ik een keer van Loes heb gekregen. Ze heeft hem een keer samen met mijn moeder gemaakt. De grote kralen heeft ze zelf gemaakt van stroken tijdschrift die je om een stokje heen draait en vastplakt. 




Je kan inderdaad tijdschriften gebruiken of andere leuke papiertjes. Je kan ook zelf stroken met stift patronen geven en als je ze daarna met transparante nagellak aflakt, worden ze steviger en zitten ze meteen goed vast. Meer inspiratie vind je hier en hier
Leuk om te doen ook met kinderen. 
Misschien ga ik er zelf ook nog wel mee aan de slag.

Nu eerst op naar de volgende opdracht......
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten